اضحك مع اهبل رايس رد السجون:«مرسى»

مواضيع مفضلة

google-site-verification=D5w-oSMToT0i2p5C9gLSCRSvTOC8w9yn6b38v_QI38Y google.com, pub-6771521127778549 , DIRECT, f08c47fec0942fa0

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *

كل الحب وكل الامنيات الطيبه لكل العالم مع الامل من المزيد من المحبه واحترام الراي الحر واختلاف الثقافات مع الاحترام الكامل للاديان وعدم الخوض في ما حرم الله وان نحترم الاخر وان نحاول ان نصحح عيوبه مع الاحترام الكامل للحريه في الوصف والتعبير والتبادل المعلوماتي الله خلقنا من المحبه والواجب ان نرد المحبه بكل الحب في الاحترام الكامل للرسل والانبياء والاديان والتشريع السماوي*All the love and all good wishes to all the world,

المتابعون

أرشيف المدونة الإلكترونية

قائمة المدونات الإلكترونية

التسميات

من أنا

صورتي
انا الفارس والشاعر والاديب في بلادي وبلادك*** انا يا سيدتي من حارب جلادي وجلادك

جديد المدونه

الأربعاء، 29 يناير 2014

اضحك مع اهبل رايس رد السجون:«مرسى»

* للقاضى: «اللى عاوز يقابلنى ياخد ميعاد وأنا أحدد المكان» *بالفيديو.. مرسى يصاب بهستريا داخل القفص الزجاجى.. قائلا للقاضي: إنت مين يا عم *كي لا ننسى ان هذا المعتوة كان فى يوم رئيس مصر ومن مأثوراته *ﻟﻮ ﺍﻟﻘﺮﺩ ﻣﺎﺕ ﺍﻟﻘﺮﺩﺍﺗﻲ ﻫﻴﺸﺘﻐﻞ ﺍﻳﻪ؟ *-ﺍﻟﺤﻖ ﺍﺑﻠﺞ ﻭﺍﻟﺒﺎﻃﻞ ﻟﺠﻠﺞ *-ﺍﺭﺟﻮ ﺳﻼﻣﺔ ﺍﻟﺨﺎﻃﻔﺒﻦ ﻭﺍﻟﻤﺨﻄﻮﻓﻴﻦ *-ﺍﻟﺠﺴﺪ ﺍﻟﻤﺼﺮﻱ ﺿﺨﻢ ﻭﻓﻴﻪ ﺍﻣﻜﺎﻧﻴﺎﺕ ﻛﺒﻴﺮﻩ *-القمح مش عايز .. القمح عايز .. القمح مش عايز.. القمح عايز صوامع *مصر غير قابله للانضغاط *- " ال Drunk بيروح السجن اذا كان Driving " *- "الحضارات لازم تبقى versus وليس against" *- "Gaz and alcohol dont mix" *-ناس بتروح حارة مزنوقة عشان تعمل حاجة غلط *-ﺳﻔﺎﺳﻒ ﺍﻻﻣﻮﺭ *-ﺻﻮﺍﺑﻊ ﺑﻴﻠﻌﺒﻮﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﺒﻠﺪ *-ﻣﺼﺮ ﻏﻴﺮ ﻗﺎﺑﻠﺔ ﻟﻼﻧﻀﻐﺎﻁ *-ﺇﺣﻨﺎ ﻓﻲ ﻣﻨﺤﺪﺭ ﺍﻟﺼﻌﻮﺩ *-يأتيك من حيت تترافع انت عن ان تتداخل معه *-ﺗﺤﻴﺎﺗﻰ ﻟﻠﻤﺮﺃﺓ ﺑﺠﻤﻴﻊ ﺍﻧﻮﺍﻋﻬﺎ *-ﺍﻣﺪ ﺍﻳﺪﻯ ﻣﻦ ﻫﻨﺎ ﺍﻻﻗﻰ ﺗﻌﺎﺑﻴﻦ ﺍﻣﺪ ﺍﻟﻨﺎﺣﻴﺔ ﺍﻟﺘﺎﻧﻴﺔ ﺍﻻﻗﻰ ﻋﻘﺎﺭﺏ *-ﺃﻧﺎ ﺃﺭﻯ ﺃﺷﻴﺎﺀ ﻻ ﻳﺮﺍﻫﺎ ﻏﻴﺮﻯ *-الحاره المزنوقه 56734 *-ﺃﻫﻞ ﺑﻮﺭ ﺳﻌﻴﺪ ﻛﺴﻴﺒﺔ *-لما قعدت مع أهل بورسعيد... حسيت إنى عاوز أقعد مع أهل بورسعيد *-ﺍﻧﺎ ﻋﺎﺭﻑ ﻣﻴﻦ ﻳﻴﻘﻮﻝ ﺍﻳﻪ ﻭﻓﻴﻦ ﻋﺸﺎﻥ ﺍﻳﻪ *-ﺍﻟﻮﺍﺩ ﺑﺘﺎﻉ ﺍﻟﻜﻬﺮﺑﺎ ﺍﺑﻮ ٢٠ ﺟﻴﻨﻪ *-ﺩﻭﻧﺖ ﻣﻴﻜﺲ *-ﻫﻮ ﺍﻟﺪﺭﻧﻜﻨﺞ ﻟﻤﺎ ﺑﻴﻜﻮﻥ ﺩﺭﻳﻔﻴﻨﺞ ﻣﺶ ﺑﻴﺮﻭﺡ ﺍﻟﺴﺠﻦ *-ﺷﺎﻳﻒ ﺻﺒﻌﻴﻦ ﺛﻼﺛﻪ ﺑﻴﻠﻌﺒﻮ ﺍ ﻫﻘﻄﻌﻬﻢ *-ﺍﺣﻨﺎ ﺑﻨﻤﺺ ﺍﻟﺼﺪﻣﺔ *-اذا اضطرت سافعل وها انا افعل *-ﺍﺣﻨﺎ ﺟﻠﺪﻧﺎ ﺗﺨﻴﻦ *-عندما زرت دار الايتام شعرت من داخلى ان والديهم متوفيين *-ﺑﺸﻮﻑ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻭﺍﻗﻔﻴﻦ ﻃﻮﺍﺑﻴﺮ ﻓﻰ ﺍﻟﺒﻨﺰﻳﻤﻪ *ﻧﻔﺴﻰ ﺍﻧﺰﻝ ﻭﺍﻗﻒ ﻣﻌﺎﻫﻢ *-ﻭﺍﺧﻴﺮﺍ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ ﺍﻟﺸﺮﻋﻴﻪ احمد ربنا على النعمة اللى احنا بقينا فيها الحمد لله الذى عفانا من هذا ------------------------ ** سمح المستشار شعبان الشامي للمرة الثانية، للرئيس السابق محمد مرسى، بالتحدث من خلال ميكروفون بقفص الاتهام الزجاجي، وذلك خلال نظر أولي جلسات محاكمته وعدد من قيادات الإخوان في قضية الهروب من سجن وادي النطرون، إبان ثورة الخامس والعشرين من يناير. وبدأ مرسي حديثه قائلا “أنا أقدر هيئة المحكمة، بعيدا عن المناصب والمسئوليات، ولقد اتفقت مع الدكتور سليم العوا، أن يقدم للمحكمة شرحا وافيا عن عدم اختصاصها ولائيا بنظر الدعوي وعن الوضع الدستوري لمحاكمتي”. وأضاف: أناشد القضاة بأن يبتعدوا عن السياسة، فأنا لست في خصومة معهم، فلقد تم القبض علي قسرا بعد تواطؤ وزير الدفاع وقائد الحرس الجمهوري في 3 يوليو 2013، وتم اقتيادي إلي مكان مجهول لا يعرفه حتي القاضي، وأنا حريص علي أن يبقي القضاء بعيدا عن المهاترات والالنقلاب العسكري الذي ملأ بدباته الشوارع. وتابع: جاءني بعض القضاة ومنهم المستشار حسن سمير وإبراهيم صالح، وكانوا يريدون إجراء تحقيق معي، وبكل احترام أخبرتهم أنهم في زيارة لي وليس تحقيق، فاجعلوا انفسكم بعيدون عن الانقلاب، فأنتم قبل أن تأتوا لي لم تكونوا تعلمون أين أنا. واستطرد مرسي: إن كنتم تريدون مقابلتي، فاخذوا إذن مني وأنا أحدد المكان، فأنا مواطن مصري ولي حقوق، ومن حقي أن أعرف أين مكاني، ولم أقابل أحدا منذ 12 نوفمبر وحتي الآن، وإجراءات المحاكمة باطلة، فأنا كرئيس شرعي للبلد لي حقوق ومحاكمتي لها مواصفات قانونية.

بحث هذه المدونة الإلكترونية

المشاركة على واتساب متوفرة فقط في الهواتف