النساء والجنه

مواضيع مفضلة

google-site-verification=D5w-oSMToT0i2p5C9gLSCRSvTOC8w9yn6b38v_QI38Y google.com, pub-6771521127778549 , DIRECT, f08c47fec0942fa0

نموذج الاتصال

Name

Email *

Message *

كل الحب وكل الامنيات الطيبه لكل العالم مع الامل من المزيد من المحبه واحترام الراي الحر واختلاف الثقافات مع الاحترام الكامل للاديان وعدم الخوض في ما حرم الله وان نحترم الاخر وان نحاول ان نصحح عيوبه مع الاحترام الكامل للحريه في الوصف والتعبير والتبادل المعلوماتي الله خلقنا من المحبه والواجب ان نرد المحبه بكل الحب في الاحترام الكامل للرسل والانبياء والاديان والتشريع السماوي*All the love and all good wishes to all the world,

Followers

Blog Archive

My Blog List

Labels

About Me

My photo
انا الفارس والشاعر والاديب في بلادي وبلادك*** انا يا سيدتي من حارب جلادي وجلادك

جديد المدونه

Friday, September 25, 2009

النساء والجنه

نساء الجنة
القائل في كتابه العزيز( جنات عدن يدخلونها ومن صلح من آبائهم وأزواجهم وذرياتهم ) والصلاة والسلام على اشرف الخلق والمرسلين سيدنا محمد وعلى آله وأزواجه وأصحابه الطاهرين اذ قال (النساء شقائق الرجال ) .

اما بعد فقد قرأت عدة تعقيبات تسأل هل الجنة حصرا للرجال دون النساء؟ اذا كان الله قد اعد الحور العين للرجال فماذا اعد للنساء؟
للرجال في الجنه حور العين ....فماذا للنساء ؟؟
عند ذكر الله للمغريات الموجودة في الجنة من أنواع المأكولات والمناظر الجميلة والمساكن والملابس فإنه يعمم ذلك للإثنين ( الذكر والأنثى ) فالجميع يستمتع بما سبق. ويتبقى: أن الله قد أغرى الرجال وشوقهم للجنة بذكر ما فيها من (الحور العين ) و ( النساء الجميلات ) ولم يرد مثل هذا للنساء.. فقد تتساءل المرأة عن سبب هذا !؟

والجواب:

1- أن الله: لا يسئل عما يفعل وهم يسئلون [الأنبياء:23]، ولكن لا حرج أن نستفيد حكمة هذا العمل من النصوص الشرعية وأصول الاسلام فأقول:

2- أن من طبيعة النساء الحياء – كما هو معلوم – ولهذا فإن الله – عز وجل – لا يشوقهن للجنة بما يستحين منه.

3- أن شوق المرأة للرجال ليس كشوق الرجال للمرأة – كما هو معلوم – ولهذا فإن الله شوّق الرجال بذكر نساء الجنة مصداقا لقوله : { ما تركت بعدي فتنة أضر على الرجال من النساء } [أخرجه البخاري] أما المرأة فشوقها إلى الزينة من اللباسوالحلي يفوق شوقها إلى الرجال لأنه مما جبلت عليه كما قال تعالى أومن ينشأ في الحلية [الزخرف:18].

4- قال الشيخ ابن عثيمين: إنما ذكر – أي الله عز وجل – الزوجات للأزواج لأن الزوج هو الطالب وهو الراغب في المرأة فلذلك ذكرت الزوجات للرجال في الجنة وسكت عن الأزواج للنساء ولكن ليس مقتضى ذلك أنه ليس لهن أزواج.. بل لهن أزواج من بني آدم.


5- ** المرأة لا تخرج عن هذه الحالات في الدنيا فهي...

1- إما أن تموت قبل أن تتزوج.

2- إما أن تموت بعد طلاقها قبل أن تتزوج من آخر.

3- إما أن تكون متزوجة ولكن لا يدخل زوجها معها الجنة، والعياذ بالله.

4- إما أن تموت بعد زواجها.

5- إما أن يموت زوجها وتبقى بعده بلا زوج حتى تموت.

6- إما أن يموت زوجها فتتزوج بعده غيره.

** هذه حالات المرأة في الدنيا ولكل حالة ما يقابلها في الجنة..

1- فأما المرأة التي ماتت قبل أن تتزوج فهذه يزوجها الله – عزوجل – في الجنة من رجل من أهل الدنيا لقوله : { ما في الجنة أعزب } [أخرجه مسلم]، قال الشيخ ابن عثيمين: إذا لم تتزوج – أي المرأة – في الدنيا فإن الله تعالى يزوجها ما تقر بها عينها في الجنة.. فالنعيم في الجنة ليس مقصورا على الذكور وإنما هو للذكور والإناث ومن جملة النعيم: الزواج.

2- ومثلها المرأة التي ماتت وهي مطلقة.

3- ومثلها المرأة التي لم يدخل زوجها الجنة. قال الشيخ ابن عثيمين: فالمرأة إذا كانت من أهل الجنة ولم تتزوج أو كان زوجها ليس من أهل الجنة فإنها إذا دخلت الجنة فهناك من أهل الجنة من لم يتزوجوا من الرجال. أي فيتزوجها أحدهم.

4- وأما المرأة التي ماتت بعد زواجها فهي – في الجنة – لزوجها الذي ماتت عنه.

5- وأما المرأة التي مات عنها زوجها فبقيت بعده لم تتزوج حتى ماتت فهي زوجة له في الجنة.

6- وأما المرأة التي مات عنها زوجها فتزوجت بعده فإنها تكون لآخر أزواجها مهما كثروا لقوله : { المرأة لآخر أزواجها } [سلسلة الأحاديث الصحيحة للألباني]. ولقول حذيفة لامرأته: ( إن شئت أن تكوني زوجتي في الجنة فلا تزوجي بعدي فإن المرأة في الجنة لآخر أزواجها في الدنيا فلذلك حرم الله على أزواج النبي أن ينكحن بعده لأنهن أزواجه في الجنة ).

6- مسألة: قد يقول قائل: إنه قد ورد في الدعاء للجنازة أننا نقول ( وأبدلها زوجا خيرا من زوجها ) فإذا كانت متزوجة.. فكيف ندعوا لها بهذا ونحن نعلم أن زوجها في الدنيا هو زوجها في الجنة وإذا كانت لم تتزوج فأين زوجها؟

والجواب كما قال الشيخ ابن عثيمين: 'إن كانت غير متزوجة فالمراد خيرا من زوجها المقدر لها لو بقيت وأما إذا كانت متزوجة فالمراد بكونه خيرا من زوجها أي خيرا منه في الصفات في الدنيا لأن التبديل يكون بتبديل الأعيان كما لو بعت شاة ببعير مثلا ويكون بتبديل الأوصاف كما لو قلت لك بدل الله كفر هذا الرجل بإيمان وكما في قوله تعالى: ويوم تبدل الأرض غير الأرض والسماوات [إبراهيم:48]، والأرض هي الأرض ولكنها مدت والسماء هي السماء لكنها انشقت'.

7- ورد في الحديث الصحيح قوله للنساء: { إني رأيتكن أكثر أهل النار...} وفي حديث آخر قال : { إن أقل ساكني الجنة النساء } [أخرجه البخاري ومسلم]، وورد في حديث آخر صحيح أن لكل رجل من أهل الدنيا ( زوجتان ) أي من نساء الدنيا. فاختلف العلماء – لأجل هذا – في التوفيق بين الأحاديث السابقة: أي هل النساء أكثر في الجنة أم في النار؟
فقال بعضهم: بأن النساء يكن أكثر أهل الجنة وكذلك أكثر أهل النار لكثرتهن. قال القاضي عياض: ( النساء أكثر ولد آدم ).
وقال بعضهم: بأن النساء أكثر أهل النار للأحاديث السابقة. وأنهن – أيضا – أكثر أهل الجنة إذا جمعن مع الحور العين فيكون الجميع أكثر من الرجال في الجنة.
وقال آخرون: بل هن أكثر أهل النار في بداية الأمر ثم يكن أكثر أهل الجنة بعد أن يخرجن من النار – أي المسلمات –قال القرطبي تعليقا على قوله : { رأيتكن أكثر أهل النار } : ( يحتمل أن يكون هذا في وقت كون النساء في النار وأما بعد خروجهن في الشفاعة ورحمة الله تعالى حتى لا يبقى فيها أحد ممن قال: لا إله إلا الله فالنساء في الجنة أكثر ).
الحاصل: أن تحرص المرأة أن لا تكون من أهل النار

8- إذا دخلت المرأة الجنة فإن الله يعيد إليها شبابها وبكارتها لقوله : { إن الجنة لايدخلها عجوز.... إن الله تعالى إذا أدخلهن الجنة حولهن أبكارا }.

9- ورد في بعض الآثار أن نساء الدنيا يكن في الجنة أجمل من الحور العين بأضعاف كثيرة نظرا لعبادتهن الله.

10- قال ابن القيم ( إن كل واحد محجور عليه أن يقرب أهل غيره فيها ) أي في الجنة.

وبعد: فهذه الجنة قد تزينت لكن معشر النساء كما تزينت للرجال في مقعد صدق عند مليك مقتدر

فالله الله أن تضعن الفرصة فإن العمر عما قليل يرتحل ولا يبقى بعده إلا الخلود الدائم، فليكن خلودكن في الجنة – إن شاء الله –
واعلمن أن الجنةمهرها الإيمان والعمل الصالح وليس الأماني الباطلة مع التفريط
وتذكرن قول رسول الله صلى الله عليه وسلم :( إذا صلت المرأة خمسها وصامت شهرها وحصنت فرجها وأطاعت زوجها قيل لها : ادخلي الجنة من أي أبواب الجنة
The women of Paradise
Aziz says in the book (they enter the Garden of Eden is a reconciliation of their parents, their spouses and their offspring), prayer and peace be upon His creation and the Messengers, Prophet Mohammed, his family and his wives and companions of divine as he said, (women are the sisters of men).

However, after I read several comments ask Does heaven exclusively for men without women? If God has prepared poplar for men what actions have been for women?
Men's Paradise Poplar eye .... what for women??
At the mention of God for the temptations in the paradise of the types of food and beautiful landscapes and housing and clothing, it is being circulated for the two (male and female) Everyone enjoys the above. It remains: that God has lured men and their eagerness for the Commission to state the of the (poplar) and (beautiful women) did not respond like this for women .. The women wondered about the reason for this!?

The answer is:

1 - God: Do not are asked what they do Isilon [the prophets: 23], but there is nothing wrong to take advantage of the wisdom of this work and assets of the religious texts of Islam I say:

2 - that the nature of women's modesty - as is well known - and this is God - the Almighty - not the Commission, including Ihawkhn Isthin it.

3 - that the desire of women to men is not Kchouk men to women - as is well known - and this is God longing men mention another proof of the women of Paradise saying: (I have not left me any fitnah more harmful to men than women) [Narrated by Bukhari] The woman Vhawkha to the decorations of the Allbasoahali than Hawkha to men as it is a mixed with it as he says I believe arise in Ornament [decoration: 18].

4 - Shaykh Ibn Uthaymeen said: "The only male - any God - the wives of the husbands because the husband is a student, who was desirous of women reported Hence wives of men in heaven and is silent on the husbands of women, but it is not appropriate, it is not their husbands .. But their spouses of the sons of Adam.


5 - ** women do not go out on such cases in the world are ...

1 - either to die before they get married.

2 - either to die after her divorce before marrying another.

3 - either to be married, but does not enter Paradise with her husband, God forbid.

4 - either to die after her marriage.

5 - to die with her husband and left without a husband even after you die.

6 - either to die after her husband Vtaatzoj others.

** These cases of women in the world and in each case corresponding in paradise ..

1 - either the woman who died before marrying her in marriage to this God - the Almighty - in Paradise, a man from the world people for saying: what in heaven (single) [Narrated by Muslim], "Sheikh Alothaimeen: If you do not marry - no women - in this world, God in marriage as recognized by the same in Paradise .. Valenaim in Paradise is not limited to males and is for males and females inter bliss: marriage.

2 - and the same woman who died, a divorcee.

3 - and the same woman who did not enter her husband's paradise. Shaykh Ibn Uthaymeen: women if the people of Paradise were married or if her husband is not the people of Paradise will enter Paradise if they there are the people of Paradise who did not marry men. Wiczugea any one of them.

4 - The woman who died after her marriage is - in heaven - her husband, who died with him.

5 - The woman whose husband died after I stayed did not get married until she died his wife is in heaven.

6 - The woman whose husband died she remarried after the last of her husbands to be no matter how many for saying: (the last of her husbands women) [series of conversations with correct Albany]. And the Hudhayfah to his wife: (if you want to be a wife in Paradise Tzoji not me, a woman in heaven for the last of her husbands in the world Hence Allaah forbade the wives of the Prophet that because they got married after his wives in heaven).

6 - Question: One may say: It was stated in the prayer of the funeral we say (and inserting a pair better than her husband) if she was married .. How can we call it this, and we know that her husband in the world is her husband in Paradise, and if they did not marry where her husband?

The answer, said Shaikh Alothaimeen: 'if they are not married, what is meant better than her husband estimated it would have stayed but if she was married to what is meant by being better than her husband any good qualities in him in this world because the switch will be switched objects as if you sold the sheep Bbair for example, be switched descriptions as if I told you instead of Kafr this man of God and faith, as in meaning: Transfiguration, and on earth is the earth and the heavens [Ibrahim: 48], and the land is the land, but extended the sky is the sky, but split '.

7 - reflected in the modern right of women saying: (I have common sense and the people of Hell ...) In another interview he said: (The least the inhabitants of Paradise women) [Narrated by Bukhari and Muslim], as in an interview last is true that every man of the people of this world (two wives ) any of the women of this world. The scholars differed - for this - to reconcile the previous conversations: Are women any more in Heaven or Hell?
Some of them said: that women were more people of Paradise, as well as more people of Hell to Ktherthn. Ayaz said the judge: (women than the sons of Adam).
Some of them said: that women are more people of Hell to the conversation earlier. And that they - too - more rounded if the people of Paradise with poplar Vicu everyone more than men in Paradise.
Others said: but the people are more fire in the beginning and then not more people go out to heaven after the fire - any Muslim - Commenting on Al-Qurtubi said: (common sense and the people of Hell): (likely to be at a time that women go to Hell and The after release at the intercession and the mercy of God so as not to stay there one who said: "No god but God Women in Paradise more).
Conclusion: Women should be careful not be the people of Hell

8 - If women have entered the Paradise, God restores her youth and her virginity for saying: (The paradise for Aidechlha old .... That God, if Odechhin paradise around them virgins).

9 - contained in some of the effects that the women of this world will be in Paradise of beautiful virgins many times because of their praying God.

10 - Ibn al-Qayyim (if every one of quarantined him to other people about it) any in heaven.

Finally: This is paradise has been spruced up, but of the women as for men adorned in a chair when ratified Malik Muqtedar

God is God the opportunity to lift a little of what the old travels and stays after only lasting immortality, let Khalodkin in heaven - God willing --
And informed that Ganpmehrha faith and good works, and not compromising with the aspirations of ballots
And remembered the words of Allah peace be upon him: (If a woman, silent one-fifth month and fortified her vagina and obeyed her husband said to her: Enter Paradise from whichever of the gates of Paradise

Search This Blog

المشاركة على واتساب متوفرة فقط في الهواتف