من صفات المسلم

مواضيع مفضلة

google-site-verification=D5w-oSMToT0i2p5C9gLSCRSvTOC8w9yn6b38v_QI38Y google.com, pub-6771521127778549 , DIRECT, f08c47fec0942fa0

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *

كل الحب وكل الامنيات الطيبه لكل العالم مع الامل من المزيد من المحبه واحترام الراي الحر واختلاف الثقافات مع الاحترام الكامل للاديان وعدم الخوض في ما حرم الله وان نحترم الاخر وان نحاول ان نصحح عيوبه مع الاحترام الكامل للحريه في الوصف والتعبير والتبادل المعلوماتي الله خلقنا من المحبه والواجب ان نرد المحبه بكل الحب في الاحترام الكامل للرسل والانبياء والاديان والتشريع السماوي*All the love and all good wishes to all the world,

المتابعون

أرشيف المدونة الإلكترونية

قائمة المدونات الإلكترونية

التسميات

من أنا

صورتي
انا الفارس والشاعر والاديب في بلادي وبلادك*** انا يا سيدتي من حارب جلادي وجلادك

جديد المدونه

الاثنين، 26 مارس 2012

من صفات المسلم


من صفات المسلم (6)مَتِينُ الخُلُق
المتين من كل شيء : القوي . والخُلُق : السَّجيَّة والطبع
ومعني متين الخلق : أي إنسان سجيته حسنة وطبعه ثابتًا قويًا لا تغيَّره الأحداث .

فضل حسن الخلق :إن للأخلاق في دين الإسلام شأن عظيم ومكانة عالية حيث دعا الإسلام أتباعه إلى التحلي بها وتنميتها في نفوسهم لأنها أحد الأصول الأربعة التي يقوم عليها دين الإسلام ، الإيمان والأخلاق، والعبادات، والمعاملات، ولذا نالت العناية الفائقة في كتاب الله عز وجل وسنة رسوله .
وهناك ارتباط وثيق بين الأخلاق والإيمان، وكل عمل يقوم به المسلم يحتاج إلى الأخلاق الحميدة والصفات الحسنة ولاشك أن من فقد الإيمان والتقوى فقد فقَد تلك الأخلاق ، وكلما كان المؤمن أكمل أخلاقاً كان أكثر إيماناً .
والالتزام بمكارم الأخلاق فيه تقوية لإرادة الإنسان وتمرينها على حب الخير وفعله والبعد عن الشر وتركه ، وبذلك تتحقق سعادة القلب.
يقول النبي صلى الله عليه وسلم : " ما من شيء أثقل في ميزان العبد يوم القيامة من حسن الخلق " .
ويقول النبي صلى الله عليه وسلم " أكمل المؤمنين إيماناً أحسنهم خلقاً "
ويقول النبي صلى الله عليه وسلم " إن أقربكم مني مجلساً يوم القيامة أحاسنكم خلقاً ".
ويقول أيضاً : " أكثر ما يدخل الناس الجنة تقوى الله وحسن الخلق " .
ويقول أيضاً : " إن المؤمن ليدرك بحسن خلقه درجة الصائم القائم "
و من دعاء النبي صلى الله عليه و سلم : " اللهم اهدني لأحسن الأخلاق لا يهدي لأحسنها إلا أنت ، واصرف عني سيئها لا يصرف عني سيئها إلا أنت" .
فإذا نظر للمرآة قال : " اللهم كما حسنت خَلقي فأحسن خُلُقي "

الأخلاق من أهم الصفات للمسلم:
للأخلاق أربعة أهداف :

الهدف الأول :أن هذه الأخلاق هي الهدف الأول من بعثة النبي صلى الله عليه وسلم " إنما بعثت لأتمم مكارم الأخلاق " الرسول صلى الله عليه وسلم بعث لرحمة البشر ، ألم يقل الله تعالى : " وما أرسلناك إلا رحمة للعالمين " لو أن مجتمعا يسوده الغش و الكراهية وخيانة الأمانة و الفواحش ...، هل يكون في هذا المجتمع مكان للرحمة ؟ هل هذا مجتمع آمن ؟
كل العبادات هدفها الأسمى ضبط الأخلاق1. الصلاة: يقول الله عز وجل " وأقم الصلاة إن الصلاة تنهى عن الفحشاء والمنكر " . إذن من لم تنهه صلاته عن الفحشاء والمنكر أيكون قد أدى صلاته أم لا ؟ فلكل عمل ثمرة وهذا عمل لم ينتج ثمرة .
يقول الله عز وجل في الحديث القدسي : " إنما أتقبل الصلاة ممن تواضع بها لعظمتي ولم يستطل بها على خَلقي ولم يبت مصراً على معصيتي وقطع النهار في ذكري ، ورحم المسكين وابن السبيل ورحم الأرملة ورحم المصاب " ضعفه الألباني وقال يحتمل أن يكون من الإسرائيليات .

1. الصدقة: يقول الله عز وجل " خذ من أموالهم صدقة تطهرهم وتزكيهم بها " . هدف الصدقة والزكاة هو التزكية وهي التربية العميقة على حسن الخُلق ، أين يكمن معنى التزكية إذا تصدقت ؟
إذا تصدقت ستتعلم الرحمة بالضعفاء، ستتعلم الكرم وترك البخل ، ستكره الكــبْر، وتتعلم التواضع
النبي أيضاً يعلمنا أن هناك صدقات أخلاقية تفوق صدقات الأموال . يقول النبي صلى الله عليه وسلم :- تبسمك في وجه أخيك صدقة " الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر صدقة ، وإرشادك الرجل في أرض الضلال صدقة ، وإفراغك من دلوك في دلو أخيك صدقة ، وإماطتك الأذى والشوك والعظم عن الطريق صدقة ، وإرشادك للرجل الضرير صدقة
لا
3. الصيام : يقول النبي صلى الله عليه وسلم " فإذا كان يوم صوم أحدكم فلا يرفث ، ولا يفسق ، ولا يجهل ، وإن شاتمه أحدكم أو قاتله فليقل : إني امرؤ صائم إني امرؤ صائم " .
4. الحج : يقول تعالى :- " الحج أشهر معلومات فمن فرض فيهن الحج فلا رفث ولا فسوق ولا جدال في الحج " . الحج تدريب قاس على انضباط الأخلاق فلا معاص ولا جدال حتى يمتد هذا إلى الطير فلا ينفره وإلى الشجر فلا يقطعه ...

الهدف الثاني : - إن هناك انفصالا بين الأخلاق والعبادات ، بين الدين والحياة ، داخل المسجد يكون الواحد منضبطا ... الصلاة تؤدى على أكمل وجه ، خارج المسجد يصبح شخصا آخرا ... أين الأخلاق ؟ هذا الفصل ليس من الإسلام في شيء الإسلام وحدة واحدة ، كل متكامل ، وينتج عن هذا الفصل الصارخ نوعان من البشر :
الأول : عابد سيئ الخلق
والثاني : حسن الخلق سيئ العبادة .
نموذجان مشوهان ليسا من الإسلام في شيء
يقول النبي صلى الله عليه وسلم :- والله لا يؤمن والله لا يؤمن والله لا يؤمن ، قيل من يا رسول الله ، قال : من لا يأمن جاره بوائقه " .
جاء أناس لرسول الله صلى الله عليه وسلم يقولون : فلانة تذكر من كثرة صلاتها وصيامها وصدقتها غير أنها تؤذي جيرانها ، قال : (هي في النار )
ثم ذكر للنبي صلى الله عليه وسلم أن فلانة تذكر من قلة صلاتها وصيامها وصدقتها غير أنها لا تؤذي جيرانها ، قال هي في الجنة .)
ويقول النبي صلى الله عليه وسلم " إن شر الناس منزلة يوم القيامة من يتركه الناس اتقاء شره "
ويقول النبي صلى الله عليه وسلم :- " الإيمان بضع وسبعون شعبة – أو وستون شعبة – أعلاها " لا إله إلا الله " ، وأدناها : إماطة الأذى عن الطريق "

يقول النبي صلى الله عليه وسلم أتدرون ما المفلس ، قالوا : من لا درهم له ولا متاع قال : المفلس من يأتي يوم القيامة بصلاة وصيام وزكاة ويأتي وقد شتم هذا وضرب هذا وسفك دم هذا وأكل مال هذا فيأخذ هذا من حسناته ، وهذا من حسناته ، حتى إذا فنيت حسناته ، أخذ من سيئاتهم فطرحت عليه ثم طرح في النار "
وإذا دققنا في القرآن اكتشفنا شيء عجيب ، فحينما يتكلم الله عن صفات المؤمنين ، نجد أن ترتيب الصفات في سياق الحديث صفة أخلاقية بعدها صفة عبادية
مثال : في سورة –المؤمنون- قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ(1)الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ(2)وَالَّذِينَ هُمْ عَنْ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ(3)وَالَّذِينَ هُمْ لِلزَّكَاةِ فَاعِلُونَ(4)وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ(5)إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ(6)فَمَنْ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمْ الْعَادُونَ(7)وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ(8) فبتأمل الآيات ندرك كيف تكون صفات المؤمنين خلق وعبادة .
مثال آخر تأمل الآيات التالية من سورة الفرقان:
" وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمْ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا(63)" -(خُلُق)- "وَالَّذِينَ يَبِيتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّدًا وَقِيَامًا (64) "-( عبادة )-"وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا اصْرِفْ عَنَّا عَذَابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذَابَهَا كَانَ غَرَامًا(65)" "إِنَّهَا سَاءَتْ مُسْتَقَرًّا وَمُقَامًا(66)" -( عبادة )- "وَالَّذِينَ إِذَا أَنفَقُوا لَمْ يُسْرِفُوا وَلَمْ يَقْتُرُوا وَكَانَ بَيْنَ ذَلِكَ قَوَامًا(67)" -(خُلُق)-

الهدف الثالث : أن نكون قوما عمليين فإن النبي ما مدحه الله بكثرة صلاة ولا قيام أو صيام إنما مدحه بحسن خلق فقال (وإنك لعلى خلق عظيم )ووصفته عائشة (كان خلقه القرآن وكان قرآنا يمشي بين الناس )

الهدف الرابع : الدعوة إلى الله بحسن الخلق إننا نريد أن نخرج لمجتمعنا أناس متميزين حسني الأخلاق إذا ظهرت هذه النماذج سيختفي النموذج المشوه الذي ذكرناه قبل قليل " عابد سيئ الخلق .
فالخلق الحسن من أعظم الأساليب التي تجذب الناس إلى الإسلام ، والهداية ، والاستقامة ؛ ولهذا من تتبع سيرة المصطفى عليه الصلاة والسلام وجد أنه كان يلازم الخلق الحسن في سائر أحواله وخاصة في دعوته إلى الله تعالى ، فأقبل الناس ودخلوا في دين الله أفواجًا بفضل الله تعالى ثم بفضل حسن خلقه صلى الله عليه وسلم ، فكم دخل في الإسلام بسبب خلقه العظيم ، فهذا يسلم ويقول : والله ما كان على الأرض وجه أبغض إليَّ من وجهك فقد أصبح وجهك أحب الوجوه كلها إليَّ وذاك يقول : اللهم ارحمني ومحمدًا ولا ترحم معنا أحدًا تأثر بعفو النبي صلى الله عليه وسلم ولم يتركه على تحجيره رحمة الله التي وسعت كل شيء ، بل قال له : لقد تحجرت واسعًا ، والآخر يقول : فبأبي هو وأمي ما رأيت معلمًا قبله ولا بعده أحسن تعليمًا منه والرابع يقول : يا قومي أسلموا فإن محمدًا يعطي عطاءً لا يخشى الفاقة والخامس يقول : والله لقد أعطاني رسول الله صلى الله عليه وسلم ما أعطاني وإنه لأبغض الناس إليَّ ، فما برح يعطيني حتى إنه لأحب الناس إليَّ ) ، والسادس يقول : بعد عفو النبي صلى الله عليه وسلم عنه جئتكم من عند خير الناس ، ثم يدعو قومه للإسلام فأسلم منهم خلق كثير . وهناك أمثلة كثيرة جدًا .

ومن أشهر الأمثلة قصة مصعب بن عمير رضي الله عنه مع سيدي : الأوس والخزرج سعد بن معاذ وأسيد بن حضير حينما استخدم معهما الخلق الحسن – الرفق والحلم والأناة– فأسلما على يديه ،وقالا لقد عرفنا الإسلام في وجهه قبل أن ينطق به لسانه ، ثم دعا كل منهما قومه إلى الإسلام فلم يبق بيت إلا دخله الإسلام بفضل الله تعالى ثم بفضل الخلق الحسن.

يحكى أن تاجرا مسلما وكان يتقي الله في كسبه ،فكان يوصي عماله بأن يكشفوا للناس عن عيوب بضاعته إذا وجدت. وذات يوم جاء يهودي فاشترى ثوباً معيباً، ولم يكن صاحب المحل موجوداًفقال العامل: هذا يهودي لا يهمنا أن نطلعه على العيب. ثم حضر صاحب المحل فسأله عن الثوب فقال: بعته لليهودي بثلاثة مائة درهم، ولم أطلعه على عيبه، فقال: أين هو؟ فقال: لقد رجع مع القافلة، فأخذ الرجل المال معه ثم تبع القافلة حتى أدركها بعد ثلاثة أيام. فقال لليهودي: يا هذا، لقد اشتريت ثوب كذا وكذا ، وبه عيب، فخذ دراهمك وهات الثوب. فقال اليهودي: ما حملك على هذا؟ قال الرجل: الإسلام، إذ يقول رسول الله ? "من غشنا فليس منا". فقال اليهودي: والدراهم التي دفعتها لكم مزيفة، فخذ بها ثلاث مائة صحيحةوأزيدك أكثر من هذا بأنني: أشهد ألا إله إلا الله وأن محمداً رسول الله.

كيف ينظر الاوروبيون الى الاسلام؟
اوضحت دراسة قام بها معهد العلاقات الدولية الالماني ان الصورة التي يحملها اغلب الاوروبيين عن المجتمعات الاسلامية سلبية الى حد كبير.
وطرح المعهد سؤالا وهو "ماذا تفكر عندما تسمع كلمة اسلام؟" على عينة تمثل افرادا ينتمون الى مختلف الشرائح الاجتماعية، وكانت اجابات نحو ثلاثة ارباع المشاركين ان الاسلام يعني النسبة لهم قمع المرأة والتطرف والارهاب.
ولم يقدم الا نحو ربع المشاركين اجابات تعكس رؤية افضل للاسلام، مثل المشاركة وكرم الضيافة والحض على مساعدة الآخرين وتحقيق انجازات ثقافية.

رابط الخبر /
http://news.bbc.co.uk/hi/arabic/talk...00/3964855.stm

هل الأخلاق قابلة للتغيير ؟

نعم فلولا قابليتها للتغيير لأصبحت كلّ مناهج الأنبياء التربويّة والكتب السماويّة، ووضع القوانين و العقوبات الرّادعة، لا فائدة و لا معنى لها.

يعلمنا النبي صلى الله عليه وسلم قائلا : " إنما العلم بالتعلم ، وإنما الحلم بالتحلّم " وقال صلى الله عليه وسلم : (ومن يستعفف يعفه الله ومن يستغن يغنه الله ومن يتصبر يصبره الله).. يريد صلى الله عليه وسلم أن يعلمنا أن الأخلاق قابلة للتغيير ، فلو كانت الأخلاق غير قابلة للتغيير لما كان لتنزيل الشرع معنى كما قال الإمام الغزالي ، وما كان للوصايا والمواعظ والتذكرة أي فائدة ترجى.
قال تعالى: "وذكر فإن الذكرى تنفع المؤمنين" فكيف تنفع الذكرى إذا لم تكن هناك قابلية للتغيير.
فالذي يريد أن يكون كريماً عليه أن يحمل نفسه على بذل المال، والذي يريد أن يربأ نفسه عن الغيبة عليه أن يلزم نفسه الصمت ويلجم لسانه متى أراد الكلام!
إن الذي يتأمل النواة والنخلة ويحاول أن يفهم العلاقة بينهما سيظهر له، ويخلص إلى أن النواة خلقها الله خلقاً جعل فيه قابلية النمو، حتى تكون نخلة، شريطة أن تتعاهد وترعى.

كذلك الأخلاق سلباً وإيجاباً! من الممكن لخلق إيجابي ضامر أن يرعى وينمى حتى يؤتي ثماره ناضجة طيبة ظاهرة ومن الممكن كذلك لخلق سلبي متأصل في النفس بالمجاهدة والتربية أن يضمر ويذبل حتى تيبس أوراقه وتسقط ثماره الخبيثة، وينتفي من صاحبه!
بالتدريب العملي ، والممارسة التطبيقية للأخلاق الحسنة ولو مع التكلف في أول الأمر ، وقسر النفس على غير ما تهوى .
كذلك العيش في البيئة الصالحة ، لأن من طبيعة الإنسان أن يكتسب من البيئة التي ينغمس فيها ويعيش من أهلها ، فيكتسب ما لديهم من أخلاق ، وعادات ، وتقاليد ، وأنواع سلوك عن طريق المحاكاة والتقليد ، ولهذا قيل : (إن الطبع للطبع يسرق) ، وأعظم من ذلك توجيه النبي صلى الله عليه وسلم وبيانه أن الجليس الصالح كحامل المسك إما أن تبتاع منه أو تجد منه ريحاً طيبة ، ولا شك أن الرجل على دين خليله ، فلينظر كل مسلم من يخالل.
كيف لي أن أعرف عيوب نفسي ؟

1- من صديق ناصح ( صاحب الصالحين ) .
2- من عدوك ( اسمع أعداءك )
3- سماع المواعظ والدروس .
4- أن تدرس وتعرف أخلاق النبي صلى الله عليه وسلم .
يقول الله عز وجل " لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا(21) " –سورة الأحزاب
الله عز وجل جمع لنا في النبي كل ما يحتاجه المرء في حياته في جانب القدوة ، لن نستطيع أن نجد القدوة الكاملة في نبي آخر مثل نبينا صلى الله عليه وسلم قد تستطيع أن تقتدي بنبي في صفة معينة ، فقد كان سيدنا عيسى عليه السلام شابا عازبا مجاهدا لنفسه زاهدا في الدنيا . لكن أنستطيع أن نجد فيه ما نقتدي به زوجا ؟ طبعا لا لأنه لم يتزوج ...... أن نقتدي به كأب ؟؟، كجد ؟؟ ...لا ، كيف كان يعامل زوجاته ؟؟
نستطيع الاقتداء بسليمان كحاكم غني شاكر متصدق........ لكن لانستطيع الاقتداء به كفقير صابر؟؟؟... من الذي كان فقيراً وغنيا؟؟ ؟ من الذي كان قوياً وضعيفا؟؟ ؟ من الذي كان حاكماً ومحكوماً ؟؟؟ من الذي كان أباً وجداً؟؟ ؟ من الذي كان عازبا ؟؟يتيما ؟ داعية ومعلما ؟قائدا عسكريا لذلك قال تعالى : "لقد كان لكم في رسول الله أسوة حسنة " .

اللهم اهدنا لأحسن الأخلاق لا يهدي لأحسنها إلا أنت ، واصرف عنا سيئ الأخلاق لا يصرف سيئها إلا أنت . اللهم كما حسنت خلقنا فحسن خلقنا وحرم وجوهنا على النار برحمتك يا عزيز يا غفار .
Of the attributes of a Muslim (6) solid creation
Solid of everything: strong. And Creation: Alsjah Copyright
On a solid and Creation: anyone good temper and printing is not strong constant change of events.

Virtues of good manners: The role of ethics in the religion of Islam is of great significance and a high status where he called Islam followers to exercise out and develop in them because they are one of the assets of the four on which the religion of Islam, faith and ethics, worship, transactions, and therefore received intensive care in the Book of Allaah and the Sunnah Messenger.
There is a close link between morality and faith, and all work carried out by Muslim needs to good morals and good qualities and is no doubt that the loss of faith and piety have lost those morals, and the more the insured was fully morally more faith.
And a commitment to strengthen the moral universe in which the will of the rights and Tmrenha to love and do good and avoid evil and left, thus bringing to His Excellency the heart.
The Prophet peace be upon him: "There is nothing heavier in the balance of the Day of Resurrection of good manners."
The Prophet, peace be upon him "complete believers in faith is best in attitude"
The Prophet, peace be upon him "the closest of my council created the Day of Resurrection ones with highest character."
He also says: "most people enter Paradise piety and good manners."
He also says: "The believer is aware of the good created by the existing degree of fasting"
And the prayer of the Prophet peace be upon him: "O Allah, guide me to the best of ethics does not guide to the best, but you are, and spend my bad one does not distract me bad one but you."
If the view of the mirror said: "God so well as improved congenital congenital"

Ethics of the most important qualities for a Muslim:
Of ethics has four objectives:

The first goal is that this morality is the first goal of the mission of the Prophet peace be upon him, "but sent to complete good morals," the Prophet peace be upon him sent to the mercy of humans, Did not God: "We sent thee but as a mercy to the worlds" If a society dominated by fraud and hatred, dishonesty and immorality ..., do you have in this community a place of mercy? Is this a safe community?
All worship the ultimate goal of ethics set 1. Prayer: God says, "and establish the prayer the prayer forbids indecency and evil." Permission from his prayer did not Tnha indecency and evil, Akon has led prayer or not? Each fruit of the work and this work did not produce fruit.
Allah says in Hadith Qudsi: "but I accept the prayer of those who humbly by the blades did not Isttal out on congenital pending insisting my sins and cut the day in remembrance, and the womb of the poor and the wayfarer and the womb of the widow and the womb of the injured" weak-Albaani said is likely to be Israeli.

1. Charity: God says, "Take from their wealth charity behalf. And sanctify them." The goal of charity and alms of sponsorship is a deep education on good manners, where lies the meaning of sponsorship if you give in charity?
If you give in charity, you will learn compassion weak, you will learn generosity and let avarice, arrogance Stl, and learn humility
The Prophet also teaches us that there is a moral superiority charity charity funds. The Prophet peace be upon him: - smiling at your brother's charity, "the Promotion of Virtue and Prevention of Vice is a charity, and instructed the man in the land of misguided charity, Afragk of wedlock in a bucket of your brother's charity, and Aamattk harm and thorns and bones from the road is a charity, and guide you to the man blind charity
No
3. Fasting: The Prophet peace be upon him, "If one of you was a day of fasting do not commit any obscenity, and sexual relations, nor ignorant, but one of you Hatemh killer or let him say: I am a man I am a man fasting is fasting."
4. Hajj: Allah says: - "Information months of Hajj, it is the imposition of the pilgrimage therein, there is no obscenity or immorality is no doubt in the Hajj." Pilgrimage to the harsh discipline of training there is no morality sins is no doubt this extends even to the birds do not Anverh and trees do not cut it ...

The second objective: - There is a disconnect between morality and worship, between religion and life, the one inside the mosque be disciplined ... Prayer may be to the fullest, outside the mosque becomes someone else ... Where is morality? This chapter is not something Islam Islam in a single unit, all integrated, and results in this chapter are two types of flagrant human beings:
I: Abid Bad Creation
Second, good manners bad worship.
Emczuhan two models are not from Islam at all.
The Prophet peace be upon him - and does not believe in God and God does not believe in God and does not believe in, it was said, O Messenger of Allah, he said, from whose harm his neighbor is not safe. "
People came to the Messenger of Allah peace be upon him say: So and so reminiscent of the large number of her prayer and fasting is ratified and they hurt their neighbors, he said, (is in the fire)
Then he mentioned to the Prophet peace be upon him that so and so reminiscent of the lack of her prayer and fasting and ratified it but it does not hurt their neighbors, he is in heaven.)
The Prophet, peace be upon him "the worst of people standing on the Day of Judgment, let him prevent evil people"
The Prophet, peace be upon him: - "Faith seventy-odd branches - or sixty Division - the highest" No god but God ", and the lowest: removing something harmful from the road"

The Prophet peace be upon him Do you know what the bankrupt, they said, of no AED has no pleasures he said, the bankrupt-come the Day of Resurrection with prayer, fasting, zakat comes the curse of this and hit this and shed the blood of this and eat the money that he takes this from his good deeds, and that of its attractions, even If Ffinet attractions, taken from their sins into it and then put forward put in the fire. "
If audited in the Qur'an we discovered a wonderful thing, When God speaks about the characteristics of the believers, we find that the order of attributes in the context of a moral character after the status of worship services
Example: in Surat - the believers - has returned believers (1) who are humble in their prayers (2), and those who shun vain conversation, and (3) who are zakat going to do (4) and those who guard their chastity (5) Except from their wives or (the slaves) that their they are not to blame (6) But whoever seeks beyond that, such are transgressors (7) and those who keep their pledges and their covenant, (8) Fbtaml verses are aware of how to be attributes of the believers and the worship of creation.
Another example is hoped the following verses of Al-Furqan:
"And the servants of Rahman, who walk on the earth in humility, and if the ignorant address them they said peace (63)" - (create) - "Those who go to bed to their Lord, prostrate and standing (64)" - (worship) - "Those who say: Our Lord, avert from us the doom of hell that her torment was grams ( 65) "" It is wretched as abode and residence (66) "- (worship) -" and who, when they spend are neither extravagant nor (balance) was between the extremes (67) "- (create) -

The third objective: to be a people as practical, the Prophet praised Allah does not do a lot prayer or fasting but praised the creation of good, he said (and you are creating a great) and described Aisha (it was created by the Holy Quran and was walking among the people)

Fourth goal: to call God a good attitude, we want to get out of our society are people distinct Hosni ethics If you see these models will disappear distorted form that we mentioned a while ago, "Abed bad manners.
Creatures good of the greatest ways that attract people to Islam, and guidance, and righteousness; For this track the biography of Prophet (PBUH) found that it was inherent in good manners in all conditions, especially in his call to God, turned to the people and entered into the religion of Allah in crowds, thanks to God Almighty and then Thanks to Hassan created peace be upon him, how much income in Islam because he is great, it delivers, says: God, what was on the ground face hateful to me than your face your face has become like faces are to me and that says: Oh God, have mercy on me and Muhammad is no mercy with us anyone affected by the amnesty of the Prophet peace be upon him did not leave him on the Thadjirh mercy of God, which encompasses all things, but said to him: I have petrified wide, and the other says: Bape is my mother and I never saw a teacher before or after the best-educated him and the fourth says: Oh, a national converted to Islam, Muhammad gives a tender is not afraid poverty and the fifth says: God has given me the messenger of Allah peace be upon him what he gave me and that for the most odious people to me, what has been giving me so It's like people to me), and sixth says: After the amnesty of the Prophet peace be upon him him I come from at the best of people, then calls his people of Islam, the creation of many of them embraced Islam. There are too many examples.

Among the most famous example is the story of Mus'ab bin Umair may Allah be pleased with him with sir: Aws and Khazraj Sa'd ibn Mu'adh and acid bin Hudayr when used with them good manners - compassion, forbearance and patience - Vosalma on his hands, and said, We have known Islam in the face before you utter by the tongue, and then called on all them his people to Islam did not left the house without entering Islam thanks to God and thanks to good manners.

It is said that a Muslim merchant and the fear of God in his earnings, it was recommended that employees disclose to the people for his goods defects, if any. One day he bought the dress came Jew flawed, was not the owner of the shop Mugodafaqal group: the Jews do not care that Ntalaah the defect. He then attended the shop owner and asks him about the dress and said: sold for three hundred dirhams a Jew, was not briefed him on the drawback, he said: Where is it? He said: We came back with the convoy, the man took the money with him and then followed the convoy grasped even after three days. He said to the Jew: Hey, I bought a dress for such and such, it has a fault, take Drihamk Hat and dress. Jewish man said: What made you do this? The man said: Islam, he says the Messenger of God? "Whoever cheats is not of us." Said the Jew and the money he paid you a fake, take the three hundred Sahihhoaziedk more than this I: There is no God but Allah and that Muhammad is the Messenger of God.

How do the Europeans to Islam?
Said a study by the German Institute of International Relations that the image held by most Europeans about Islamic societies is largely negative.
Institute and ask a question is "What do you think when you hear the word Islam?" On a representative sample of individuals belonging to different social strata, and the answers to three-quarters of participants said that Islam means to them rate the oppression of women and extremism and terrorism.
But did not provide answers about a quarter of participants reflects the vision of the best of Islam, such as participation, hospitality and incitement to help others and cultural achievements.

Link /
http://news.bbc.co.uk/hi/arabic/talk...00/3964855.stm

Do you morals are subject to change?

Yes Without the ability to change the curriculum has become all the prophets and books, educational bodies, and the development of laws and deterrent penalties, no interest and have no meaning.

Teaches the Prophet peace be upon him, saying: "The knowledge is learning, but Balthelm dream" and said peace be upon him: (It is, and whoever is Istgn Agnh God and be patient God will bestow patience) .. Wants peace be upon him to teach us that morals are subject to change, if the morality is subject to change what was to download the meaning of Islam, as Imam al-Ghazali, and the commandments and exhortations of the ticket and any benefit.
He says: "According to the anniversary in vain believers" How anniversary benefit if there were not susceptible to change.
He who wants to be generous to bear upon himself to make money, and who wants that April same backbiting him to commit himself to silence and restrain his tongue when he wanted to speak!
The one who contemplates the nucleus and Palm are trying to understand the relationship between them will appear to him, and concludes that God created the nucleus created to make the viability, so that the palm tree, provided that Taataahid and sponsors.

Ethics as well as positively and negatively! It possible to create a positive atrophic grown to care for and even pays off well mature phenomenon It is also possible to create a negative inherent in the self struggling and education that holds and sauté until stiff leaves fall off and malicious, and negated by its owner!
Practical training, and practice of applied ethics for good, even with affectation at first, coercion and restraint is not what loves.
Also live in a good environment, because of the nature of the rights to acquire from the environment that indulges the lives of its people, gaining of their manners, and customs, and traditions, and the types of behavior through simulation and imitation, but this was said: (The printing of the printing steals), and the greatest of directing that the Prophet peace be upon him and his statement that the bearer of good likeness of musk either buy it or find it a good wind, no doubt that the man on the religion of his friend, let him look every Muslim from Akhall.
How do I know my flaws?

1 - a friend of the mentor (the righteous).
2 - From your enemy (I hear your enemies)
3 - hear sermons and lessons.
4 - to study and know the manners of the Prophet peace be upon him.
God Almighty says, "Ye have indeed in the Messenger of Allah a good example for him who hopes for Allah and the Last Day and remembers Allah much (21)" - Al-parties
God gather us in the Prophet all that one needs in his life by example, will not be able to find role models fully in another prophet like our Prophet peace be upon him may be able to follow the example of a prophet in the character of a particular, it was our Lord Jesus, peace be upon him a young bachelor, a mujahid himself to an ascetic in the world. But Can we imitate what we find him as a husband? Of course not because he did not marry ...... To imitate its father??, Kjd?? Not ..., how he treated his wives??
We can follow the rich ruler Suleiman Shaker Motassadeq ........ But we can not follow his example Kvkir Saber??? ... Of which he is poor and the rich?? ? Who was the strong and weak?? ? Who was governor and the governed??? Who was a father and a very?? ? Who was the bachelor?? An orphan? Preacher and a teacher? Military leader so he says: "Ye have indeed in the Messenger of Allah a beautiful pattern."

O Allah, Guide us to the best of ethics does not guide to the best, but you are, and avert from us the bad morals but bad one does not distract you. God created is good also improved the campus and created us and our faces to the fire Your mercy, O dear, O Ghaffa

بحث هذه المدونة الإلكترونية

المشاركة على واتساب متوفرة فقط في الهواتف